Babysalmesang

I dag ved man, at musik har stor betydning for det spæde barn - ja, også for det ufødte barn.

Musik stimulerer barnets udvikling. Salmer og salmemelodier er specielt gode p.gr.a. de nuancerede klange og de oftest storslåede poetiske dybder i salmerne.

Det lille barns sanser skal stimuleres, hvilket det bl.a. bliver ved at opleve orglet i kirkerummet - høre og opleve rytmeinstrumenter - og høre fællessangen.

Vi vil synge, danse og vugge stemningen ind i barnet.

Et lille barn kan ikke forstå en salmes ord, men det kan sanse stemningen og atmosfæren - og tekst og melodi kan lagre sig i barnets bevidsthed - og blive til livslang glæde.

Babysalmesang er også en god lejlighed til at få lært nogle salmer, der kan bruges til godnatsang derhjemme.

Det er ikke nødvendigt, at man selv er god til at synge, for at deltage.

Babysalmesang begynder ny sæson onsdag den 7 februar, kl. 10.00
Forløbet varer til 24 april 2024.

Babysalmesang er primært for børn i alderen 2 mdr. - 2 år.
Større børn der kan affinde sig med at det foregår på de spædes præmisser, er også velkomne.

Babysalmesang ledes af kirkens kulturmedarbejder Julia Ojansivu.

Tilmelding foretages ved at udfylde nedenstående formular: