Gernerbygningen

I forbindelse med de nedenfor omtalte projekter og kirkens tilbygning blev der igen samlet ind i 1970 erne.

Skuespiller og sceneinstruktør Miskow Makwarth redigerede og forlængede sit kirkespil om Birkerødpræsten Henrik Gerner. Se under kirkens forhistorie, og nu blev det opført i kirken.

På grund af dette spil har Bistrup taget navnet Gerner til sig.

Derfor kom kirkens tilbygning til at hedde Gernerbygningen, og salen Gernersalen.

Denne bygning er bygget i 1979 af professionelle og indeholder Kirkekontor, forskellige mødelokaler, køkken og salen, hvor konfirmandundervisning og alle arrangementerne foregår.

Ved trappen til Gernersalen hænger en kopi af de lænker, Henrik Gerner sad med som fange på Kronborg. Disse lænker blev brugt til kirkespillet.
(De originale lænker kan ses i Birkerød kirke).

Udlejning af Gernersalen

Gernersalen lejes gerne ud til sognets beboere (over 20 år) til familiefester eller receptioner, i det omfang der er plads for kirkens egne arrangementer. Gernersalen kan maksimalt lejes ét år frem.

Hent udlejningsreglementet her.

Gernersalen