Sommerfesten 2022

Bistrup Kirkes Sommerfest har altid fundet sted grundlovsdag, den 5. juni, siden den første i 1958 i præstens have,
og hvert år lige siden har der været sommerfest med stor succes, indtil 2020 og 2021, hvor den har været aflyst pga Corona.
I år ligger den på Pinsedag, hvorfor vi udvider pinsegudstjenesten. Derom senere.
Bistrup Sommerfest i den gamle udgave er nu historie, som mange sognebørn mindes med glæde.

Sommerfesten ledes af et arbejdsudvalg på 22 personer, men på selve dagen har ca. 150 frivillige personer været involverede i at passe boder og lave mange andre ting.

De første sommerfester var selvfølgeligt beregnede på at samle ind til at kunne bygge kirken.
Overskuddet er sammen med overskuddet fra Bøjlestangen, blevet uddelt til velgørende formål i og uden for sognet.

Sommerfesten 2012

• Der er trængsel allerede før kl. 13
    • men det går hurtigt at købe billet og komme ind
    • "Den uheldige Kartoffel" er nu blevet en del af Børneskydeboden, og som det ses er den nu nærmeste nabo til Det muntre Køkken.
    • Begge præster, Charlotte Nørballe og Søren Storvad leder på fineste vis "slagets gang" hele eftermiddagen Her er der gang i "pladespil".
    • Der er hvert år nye musikindslag, og i år 2012 var det "Ready to Rock".
    • Ansigstmalingen består, og de fint malede børneansigter lyste