Sommerfesten 2000 - 2

• Materialerne til boder m.m. køres på trækvogne det sidste stykke ind i haven og placeres sådan nogenlunde hvor boderne gerne skulle ende med at stå.
    • Der er LANG vej endnu, men selv om himlen ser noget truende ud, så holder det da fortsat tørt!
    • Her skal scenen stå til sin tid. Hver bod har sit eget faste mandskab, men scenen er "ikke nogens," så den må vente til "nogen" får tid.
    • Skydeboden opstilles af menighedsrådsformanden himself, Svend Ishøj, med hjælp fra en af de virkelige veteraner bag sommerfest og kirkebyggeri: Henning Andersen.
    • Nu begynder tingene så småt at hobe sig op i haven. Vejret arter sig fortsat nogenlunde...
    • Boderne rejser sig næsten af sig selv... Her er det SUPER 500 i baggrunden og skydeboden i forgrunden som tager form.
    • Så er der velfortjent kaffepause! Det er køkkensjakket som skal have æren for det. Dem vender vi tilbage til senere.
    • Scenen begynder at tage form. Det er "Tårnholdet" som slår til igen nu da alle materialer er firet ned.
    • Spejdertombolaen rejses. Også her kræves der hjælp af ledige hænder fra andre boder. Det er vist bl.a. Johan Schwartz-Nielsen fra SUPER 500 der tager fat..
    • Så mangler scenen kun presenningen, men da der loves blæsevejr og vi tidligere har prøvet at hente den væltede scene op fra skråningen, så venter vi lige et par dage endnu.
    • Damerne tager sig af de indendørs sysler. Charlotte (vores anden præst)ordner bogbod, vistnok sammen med Anne-Mette Leffers, der også er medlem af menighedsrådet.
    • I Gernersalen er bordene ved at blive stillet op til det store rykind af kaffetørstige festdeltagere.
    • SÅ er der endenlig aftensmad! Køkkenfolkene har smurt snitter og boller, og der gås til fadene med god appetit. De fleste har været i gang siden kl. 16 og nu er klokken snart 20.
    • Heldigvis er det lyst længe endnu, så bodopstillerne kan stadig nå at få noget fra hånden inden dagen er slut. Blandt de spisende ses både tidligere og nuværende menighedsrådsformænd, præster, degne sagførere, tandlæger og andet godtfolk.

Sommerfesten 2000 - 2